Ads banner 468x60

.

Ei ne roagă, iar pe noi ne doare în bască...

"Ceva mai devreme am dat peste articolul lui Bogdan. El se referă la un subiect de care am fost mereu interesat, şi anume promovarea culturii româneşti.

De portalul europeana.eu cred că v-am mai spus într-un articol mai vechi. Este o bibliotecă digitală care adăposteşte tot felul de minunăţii. Aici am avut ocazia să văd lucruri neasemuite, cărţi vechi şi lucrări de artă de o valoare inestimabilă, provenind din toate ţările Uniunii Europene.

De la Bogdan aflăm că onor Comisia Europeană a trimis al nostrului onor Minister al Culturii o recomandare potrivit căreia până în anul 2015 ar trebui să "urcăm" pe această bibliotecă publică europeană (gratuită de altfel) cel puţin 789.000 de opere. Adică ne cere să ne facem propaganda propriilor bunuri culturale, după ce ne-a pus la dispoziţie unul dintre cele mai nimerite mijloace!

Tot de la Bogdan aflăm că pe 6 octombrie a.c. s-a încheiat un concurs de fotografie organizat sub auspiciile wikilovesmonuments.ro, un număr de 5.800 de fotografii reprezentând monumente din România fiind găzduite acum de către Wikipedia, putându-se utiliza liber, în condiţiile licenţei Creative Commons 3.0 (vedeţi în link ce înseamnă, pentru cei care încă nu ştiţi cum stă treaba cu CC 3.0).

Toată biblioteca cuprinzând cele 5.800 de imagini poate fi găsită aici.

Deşi urmăresc noutăţile publicate de onor Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, nu îmi aduc aminte să fi fost făcută vreo referire la europeana.eu. Cred că la aceeaşi concluzie a ajuns şi Bogdan (căruia trebuie să-i atribui meritul de autor moral al prezentului articol), fapt pentru care ne înştiinţează că o mână de sufletişti i-au trimis ministrului culturii, Kelemen Hunor o scrisoare deschisă, solicitând un punct de vedere.

Ce va mai fi, vom vedea... Uitându-mă la minunata colecţie de fotografii urcate pe Wikipedia, mă mândresc. Dar pentru altele... Şi totuşi, ce-or gândi tipii ăia de la CE despre noi?"

Acest articol aparține deținătorului său de drept, Max Peter. Copierea și publicarea acestuia pe prezentul blog a fost discutată ulterior.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Statistici

Free Page Rank Tool Alexa Traffic Rank Checker