Înainte de a începe articolul, aș vrea să menționez faptul că acest post este scris în cadrul concursului pentru bloggeri, pus la punct de optimizare SEO, l-a care și particip. Pentru început, aș vrea să aflu câți dintre voi știu cu adevărat ce înseamnă SEO și cu ce se mănâncă; oricum, nu mulți!!
SEO (Search Engine Optimization) reprezintă modul care, dacă este corect folosit, ajută ca siteul tău să fie printre primele rezultate în cadrul unei căutări în Google. Acest mod de a-ți face cunoscut siteul constă în obținerea a câtor mai multe linkuri în articole sau pe siteuri pe o anumită nișă. Mai pe scurt, SEO înseamnă promovare și publicitate online. Există mai multe forme de promovare, printre care bannerele, reclama în motoarele de căutare și articolele plătite. Dintre aceste trei exemple, cea mai folosită metodă este cea de obținere a linkurilor în cadrul unor articole. Metoda este folosită excesiv în ultimul timp de către siteuri ce își doresc publicitate, ceea ce nu poate decât să mă bucure.
Printre avantajele publicității online se numără targetarea, posibilitatea de a oferi informații noi și posibilitatea de a interacționa cu eventualul client. În România, începând cu anii 2005-2007, cea mai credibilă sursă de informare a început să se contureze sub numele de blogosferă. De ce? Pentru că cei ce dețineau și scriu fregvent pe bloguri, nu o făceau pentru bani; cel puțin nu atunci; ceea ce înseamnă că nu aveau motive să mintă în cele spuse. Acum, în 2011, lucrurile nu prea s-au schimbat; în continuare, blogosfera este cea mai utilizată sursă de informare, ceea ce determină anumite branduri să se folosească de acest lucru.
Spre exemplu: să spunem că cei de la Orange au scris o carte, pe care au tipărit-o și au scos-o la vânzare în shopurile lor; bineînțeles, presa off și online va prelua informația, o va adapta și o va da mai departe. Însă Orange nu este mulțumit de rezultate și de vânzare, ceea ce îl face să apeleze la blogosferă, urmând să ofere un preț de 20 euro pe articol. Cu siguranță, în zilele ce ar urma, Orange s-ar bucura de circa 1500 articole pe bloguri diferite.
Dacă fiecare articol ar fi citit de 50 de persoane diferite, asta ar însemna că minim 75.000 de persoane au citit informația. Dacă din cei 75 de mii, doar 10.000 de persoane ar da mai departe recomandarea pe Facebook, Twitter sau din gură-n gură, ar însemna că cel puțin 750.000 de inși ar afla că Orange a scris o carte în mai puțin de 5 zile. De aici încolo, cifra de vânzare ar fi una cu multe zerouri, mai mult decât sigur. Într-un final, compania de telefonie văzând că cifra de vânzare a crescut considerabil prin promovarea online, se hotărăște ca de acum încolo să apeleze doar la acest tip de publicitate.
Văzând că Orange a reușit să obțină venituri considerabile de pe urma promovării prin articole în blogosfera românească, și alte branduri cu tradiție aleg această metodă; urmând ca vestea să circule foarte repede, ceea ce înseamnă că din ce în ce mai multe firme vor începe să se promoveze prin intermediul articolelor plătite scrise în blogosferă.
Acum un an
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu