Ads banner 468x60

.

Interviu cu Blogatu.ro, locul 5 al blogroll-ului meu


Acum câteva zile, Călugăru Ovidiu Marius aka Blogatu.ro a acceptat pe email să ne ofere un interviu în exclusivitate pentru Pastila cu Informaţie. Iată că azi am primit şi răspunsurile la întrebările noastre (care, după cum spune şi el, au fost cam multe, dar asta nu l-a împiedicat să ne răspundă). În cele ce urmează vom discuta despre: online, bloguri, metode de a face bani prin blogul tău, offline şi sfaturi. Vă invit în cele ce urmează, să citiţi răspunsurile şi sfaturile utile ale lui Ovidiu:

Pastila cu Informaţie: Salut şi mulţumesc pentru că ai acceptat să ne oferi prilejul de a vorbi cu tine prin intermediul interviului ce urmează să înceapă. Spune-ne, te rog cum te numeşti, ce vârstă ai şi în ce domeniu lucrezi.
Blogatu: Numele meu e Marius Călugăru, am 31 de ani şi sunt, în acelaşi timp, medic, blogger şi jurnalist. Bine, aş putea spune că mai sunt şi politician şi fotograf, dar în aceste două domenii sunt încă la început.

Pastila cu Informaţie: Din ce an şi de ce te-ai apucat de blogging??
Blogatu: În 2006 am făcut primele încercări, iar pe 1 aprilie 2007 am luat un domeniu pe Blogspot. Pe 2 aprilie am scris primul articol iar pe la începutul anului 2009 am făcut trecerea pe domeniu.ro. Pot spune, mai exact, că sunt blogger de pe 1 aprilie 2007.

Pastila cu Informaţie: De ce Blogatu şi nu alt nickname? Ce te-a împins de la spate să foloseşti acest pseudonim??
Blogatu: Mă gândeam să dezvălui acest motiv în Cartea Bloggerilor, însă o pot face mai devreme. Cu siguranţă, nu acum! Ce m-a împins de la spate? Parisul, ca să fiu sincer, acolo am avut inspiraţia, în martie 2007, de a alege acest nume.

Pastila cu Informaţie: Ok, am aflat câteva detalii despre tine, acum hai să discutăm despre blogosferă. Ce părere ai despre bloggerii români? Se descurcă ei în arţa scrisului??
Blogatu: Despre bloggerii români am păreri împărţite. Despre cei pe care-i citesc zilnic sau săptămânal am păreri foarte bune. Când văd un blog care nu-mi place, îl ignor sau îl critic constructiv. Blogurile pe care le ignor sunt cele bazate pe copy-paste sau cele în care autorii îşi revarsă, fără niciun motiv normal, frustrările acumulate în online sau offline dar mai ales invidia. Arta scrisului? Se descurcă destui, însă mulţi nu prea scriu corect din punct de vedere gramatical iar alţii sunt mult prea superficiali şi postează numai clipuri sau poze... Despre cei care scriu ceea ce simţ am numai cuvinte de laudă. La fel şi despre cei care scriu despre ceea ce ştiu sau le place.

Pastila cu Informaţie: Cu siguranţă ştii că în blogosfera de la noi există peste 65.000 de bloguri, ce crezi tu că ar trebui să facă un blogger pentru a se diferenţia de restul, cum ar putea deveni el Blogatu Jr.??
Blogatu: Blogatu Jr. nu trebuie să devină nimeni, la fel nici zoso jr. sau cabral jr. Pentru a se diferenţia şi pentru a atrage atenţia trebuie să fie ei înşişi sau ele înşele. Bloggerii trebuie să înţeleagă că numai dacă sunt originali pot deveni cunoscuţi.

Pastila cu Informaţie: Majoritatea blogurilor au în link .blogspot. sau .wordpress., pe tine ce te-a făcut să treci pe un domeniu propriu, de ce nu ai rămas fidel unei platforme de blogging??
Blogatu: Sunt fidel blogging-ului, cea mai bună dovadă reprezentând-o cei aproape 5 ani de când scriu pe blog. Subdomeniile pe platforme gratuite sunt binevenite pentru începători, deoarece sunt gratuite şi uşor de configurat. Un domeniu e însă mult mai util pentru creşterea unui brand. Iar fiecare blogger este propriul său brand, care poate deveni mai mult sau mai puţin cunoscut. Cei care sunt cunoscuţi acum au muncit mult, chiar foarte mult pentru a deveni branduri. Şi muncesc în continuare. Cel puţin aşa fac eu!

Pastila cu Informaţie: Cum arată din punctul tău de vedere un articol bun? Ce paşi ar trebui să respecte un blogger??
Blogatu: În primul rând să fie sincer, apoi să se adreseze cititorilor şi, în cele din urmă, să respecte regulile gramaticale de bază.

Pastila cu Informaţie: Ca să devii un blogger cunoscut trebuie să fii o "vedetă" de-a televiziunii (Andi Moisescu de exemplu), sau un necunoscut cu păreri ce poate crea o comunitate a blogului său?? Te rog argumentează!
Blogatu: Răspunsul acestei întrebări este, din punctul meu de vedere, unul singur: fii tu însuţi/însăţi! Cu cât eşti mai sincer, cu atât vei avea mai mult succes. Prin comunitate, presupun că te referi la comentatori. Poţi atrage foarte multe comentarii pe blogul tău dacă scrii un articol la ordinea zilei sau pe o temă controversată sau care creează interes. Nu trebuie să fii Andi Moisescu, însă e mai uşor să fii cunoscut ca să-ţi promovezi blogul. Exemplul dat de tine e grăitor. Ar mai fi cam toţi oamenii de televiziune şi jurnaliştii cunoscuţi care-şi promovează blogurile datorită imaginii pozitive şi platformelor la care au acces.

Pastila cu Informaţie: E criză de ceva timp, aşa că aş dori să vorbim puţin şi de finanţe. Cam cât câştigi anual din blogging? În ce mod câştigi această sumă? Crezi că câştigi îndeajuns pentru a deveni un blogger full-time??
Blogatu: Prefer să nu răspund la această întrebare, nu pentru că e vreun secret, ci pentru că, pur şi simplu, nu ştiu. Pentru mine cel mai important câştig e reprezentat de oamenii pe care îi cunosc prin intermediul blogului. Sincer, sunt blogger full-time! Şi câştig foarte multe cunoştinţe din acest motiv!

Pastila cu Informaţie: Care crezi că este cea mai productivă metodă pe care ar trebui să o folosească bloggerii pentru a-şi finanţa blogul??
Blogatu: Vrei să spui pentru a câştiga bani. Păi, în primul rând articolele advertoriale şi campaniile plătite. Nu fac o mare diferenţă între acestea, deoarece reprezintă cam acelaşi lucru.

Pastila cu Informaţie: Ce părere ai despre acele persoane care îşi fac un blog doar pentru a câştiga bani? Dar despre cei ce copiază articole pe blogurile lor fără să menţioneze autorul de drept sau sursa??
Blogatu: Am o părere bună despre cei care vor să câştige bani de pe urma blogului. Am o părere "medie" despre cei care îşi fac blog pentru a câştiga bani. Şi am o părere foarte proastă despre cei care copiază articole şi nu menţionează sursa, precum şi despre cei care copiază articole... Nu sunt bloggeri, sunt hoţi!

Pastila cu Informaţie: Ce părere ai despre bloggerii tineri (între 14 şi 18 ani), sunt ei salvarea blogosferei româneşti??
Blogatu: Nu contează vârsta cât calitatea. Dacă bloggerii tineri respectă anumite reguli, scrise sau nu, pot fi consideraţi bloggeri de succes. Salvarea? Nu cred că blogosfera românească are o problemă vitală. Blogurile se dezvoltă natural şi în curând vor depăşi presa clasică.

Pastila cu Informaţie: Ai reuşit să îţi faci prieteni prin intermediul blogului tău?? Ai cunoscut alţi bloggeri pe care îi poţi numi prieteni??
Blogatu: Da, după cum am spus mai înainte, asta e principalul câştig de pe urma blogului. Am foarte mulţi prieteni bloggeri, cu care mă întâlnesc, cu care conversez şi pe care-i promovez.

Pastila cu Informaţie: Blogul tău te face diferit de restul oamenilor, sau pur şi simplu eşti o persoană ca oricare alta??
Blogatu: Eu sunt unic. Fiecare om e unic. Blogul meu e unic. Am răspuns corect?

Pastila cu Informaţie: Cu toţii ştim că eşti o persoană ocupată (ca oricare blogger), dar înafară de job, online şi blog ce te pasionează şi ce îţi place să faci în timpul liber?
Blogatu: Îmi place să am o viaţă personală, în primul rând. Apoi, da, poate pare destul de neobişnuit, însă îmi place să muncesc. Să scriu pe blog, să fac poze, să mă documentez. Îmi place şi să călătoresc şi să mă întâlnesc cu prietenii bloggeri sau nu şi să discut despre diverse subiecte.

Pastila cu Informaţie: Unde îţi petreci concediile (în ţară sau în străinătate) şi cu cine??
Blogatu: Atât în ţară, cât şi în străinătate. Prefer să vizitez locuri foarte interesante, care îmi sunt recomandate de către cititori sau prieteni. Mai mult călătoresc în România, din cauza bugetului... Cu cine?? Treaba mea :))

Pastila cu Informaţie: Să revenim puţin la blogging, aş dori să ştiu cum ţi-ai promovat la început blogul? Foloseai Y!Messenger sau altceva?
Blogatu: Foloseam conţinutul de calitate. Apoi Y! Messenger şi site-uri de tipul agregatoarelor de ştiri. Cam atât, la început.

Pastila cu Informaţie: Cum ar trebui să se promoveze un blogger, ce sfaturi le dai??
Blogatu: Repet, să aibă în primul rând conţinut de calitate, apoi să se promoveze. Cred că o să scriu o serie de articole pe Blogatu.ro pe această temă.

Pastila cu Informaţie: Cu toţii ştim că pădure fără uscăciuni nu există. Ţie ce nu îţi place în internetul românesc?
Blogatu: Nu îmi plac cei care copiază, cei care îşi arogă meritele altora, cei care se promovează pe spatele altor persoane şi uită de unde au plecat, precum şi cei care sunt aroganţi fără motiv şi se cred buricul Blogosferei fără să fii auzit mai nimeni de ei. Nu-mi plac cei care nu scriu corect româneşte precum şi cei care nu sunt interesaţi de părerile altora.

Pastila cu Informaţie: Dacă toate astea nu îţi plac, atunci ce îţi mai place?
Blogatu: Conţinutul de calitate, designul simplu şi funcţional, comunităţile de bloggeri şi... Blogatu.ro.

Pastila cu Informaţie: Crezi că dacă 5 bloggeri s-ar uni pe un singur blog ar avea mai mult succes decât ar putea avea fiecare cu blogul său?? De ce??
Blogatu: Depinde. De multe lucruri. Mai întâi, contează despre ce ar scrie, apoi, contează ce ar câştiga fiecare din această asociere. Chiar eu voi lansa în curând un blog colectiv scris de bloggeri, pentru bloggeri!

Pastila cu Informaţie: În ce an ai câştigat primii bani din blog şi ce ai făcut cu ei??
Blogatu: În 2007. Am mai adunat încă jumătate şi mi-am cumpărat primul laptop.

Pastila cu Informaţie: Ce părere ai despre bloggerii din top 10 din România? De exemplu: visurat, arhiblog, chinezu, manafu, zoso, piticu, etc.
Blogatu: Fiecare are propriul său top. Bloggerii enumeraţi de tine merită toate laudele, însă sunt mulţi alţi bloggeri care, fără nicio supărare pentru cei enumeraţi mai înainte, sunt la fel de inspiraţi sau au la fel de multe idei. Avantajul bloggerilor din top 10 şi al meu (dacă tu consideri că fac parte dintre aceştia) e că am început blogging-ul mai devreme.

Pastila cu Informaţie: Acum, la sfârşit de interviu, am dori să te întrebăm ce părere ai despre Pastila cu Informaţie, blogul unde va fi publicat acest interviu?? Ce sfaturi ne poţi da pentru a putea să ajungem în "elita bloggerilor"?? Ce le transmiţi cititorilor Pastilei cu informaţie??
Blogatu: Sunt de părere că acest blog ar trebui să aibă un domeniu propriu, în primul rând. Apoi, cred că promovarea e binevenită. Le transmit cititorilor să citească atent articolele şi să comenteze dacă au un cuvânt de zis.

Pastila cu Informaţie: Vei scrie pe blogul tău că ai dat un interviu pentru Pastila cu Informaţie??
Blogatu: Desigur, ca bonus voi posta şi o parte de interviu.

Pastila cu Informaţie: Te-a deranjat vreo întrebare din acest interviu??
Blogatu: Asta!

Pastila cu Informaţie: Noi îţi mulţumim pentru timpul acordat şi îţi dorim mult succes atât în offline cât şi în online.
Blogatu: Vă mulţumesc şi eu!

Noi îi mulţumim lui Blogatu.ro pentru răbdarea cu care a măsurat fiecare întrebare şi a răspuns la acestea într-un mod util pentru toţi cei ce vor citi acest interviu.
 
Interviu de Pardău Ciprian

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Statistici

Free Page Rank Tool Alexa Traffic Rank Checker